wiadomości branżowe

Szpital w kolorach marki Dekoral

W sobotę 6 grudnia odbył się finał niezwykłego projektu autorstwa artysty Macieja Kota. Dzięki niemu setny polski oddział dziecięcy zmienił się w bajkową krainę. Malarz wspólnie z partnerami akcji – marką Dekoral oraz Fundacją Uśmiech Dzieciom, podarował uśmiech najmłodszym pacjentom szpitala im. prof. Bogdanowicza w Warszawie.

<

p>Akcja, która odbyła się w dniach 26.11-6.12.2009 w warszawskim szpitalu przy ul. Niekłańskiej cieszyła się ogromnym zainteresowaniem ludzi o dobrych sercach. Do jubileuszowego projektu Macieja Kota przyłączyły się gwiazdy, takie jak m.in. Anna Wyszkoni z zespołem Łzy, Rafał Królikowski, Kasia Kowalska, Magdalena Boczarska, Janusz Panasewicz,

Krzysztof Jankes Jankowski, Ranata Przemyk, Piotr Zelt, Michał Milowicz oraz muzycy z zespołu Video. Zaproszenie artysty przyjął róznież Św. Mikołaj, który przyleciał prosto z Laponii by odwiedzić polskie dzieci, którym wręczał prezenty. Święty podobnie, jak obecni goście odcisnął na jednej z kolorowych ścian swoją dłoń. 

Jubileusz setnego projektu wypadł w Mikołajki, tym bardziej cieszy mnie, że mogłem w tym dniu podarować małym pacjentom uśmiech w prezencie. Niezwykle ważne dla mnie jest również to, że coraz więcej osób oraz instytucji włącza się w tego typu akcje. Przy jubileuszowym projekcie pomogły mi nie tylko gwiazdy ze szklanego ekranu, ale również Fundacja Uśmiech Dzieciom oraz partner akcji, marka Dekoral – mówi Maciej Kot.

***

Założeniem autorskiego projektu Macieja Kota jest to „by w kolorze mniej bolalo”, by pobyt dzieci w miejscach, w których przebywają z konieczności, nie kojarzył się z negatywnymi przeżyciami. Dlatego też malując artysta pragnie smutne, szare oddziały dziecięce i poradnie zmienić w bajkowe miejsca, gdzie zapomina się o bólu wnosząc tym samym jak najwięcej pozytywnych emocji oraz optymizmu.

Maciej Kot urodzony w Dąbrowie Górniczej, na co dzień mieszka w Paryżu. Paryż dla artysty stał się inspiracją, którą zdobywa podczas pobytu, ale mimo wszystko artysta często powraca do Polski by móc tworzyć więcej i sztuką czynić wiele WIELE dobra. Jak twierdzi sam artysta: „w domu jestem rzadko, nawet bardzo: to takie życie na walizkach, za kierownicą bądź z biletem lotniczym i torbą w ręce. Kiedyś zazdrościłem gwiazdom, że są tu a później tam, dziś już tego nie zazdroszczę, gdyż sam to już odczuwam, że jest to wielce męczące a i oni widzą, że to co robię nie należy do łatwych zadań. Dlatego w wielu dedykowanych utworach dają mi wsparcie” – śmieje się artysta. Swoje obserwacje na temat wpływu barw na psychikę przedstawia w licznych publikacjach naukowych i prasowych. Uczestniczył w wielu artystycznych projektach teatralnych, muzycznych, reżyserskich i scenograficznych. Jest pomysłodawcą programu „Ultradźwięki barw. Dźwięki barw” oraz kampanii „Good Pijar” i „Save Life/Ratujmy życie” na rzecz transplantacji szpiku kostnego.

 
Producent: PPG Industries
www.dekoral.pl

PPG z siedzibą w Pittsburghu jest globalnym dostawcą farb, lakierów przemysłowych, produktów chemicznych, wyrobów optycznych, szkła, szkła płaskiego i innych materiałów specjalnych. Firma PPG zarządza ponad 140 zakładami przemysłowymi w ponad 60 – ciu krajach. Wartość sprzedaży w 2008 roku wyniosła 15, 8 miliarda dolarów. Akcje PPG są notowane na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (symbol: PPG).

Dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.ppg.com

Źródło Dekoral. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy