wiadomości branżowe

10 lat marki Dekoral

W 2008 roku Dekoral – najsilniejsza marka farb w Polsce, wg rankingu organizowanego corocznie przez dziennik „Rzeczpospolita”, obchodzi swoje 10 urodziny. Na przestrzeni ostatniej dekady niejednokrotnie zmieniały się opakowania produktów i ich skład, marka była poszerzana o kolejne nowości, intensywnie promowana, by obecnie stać się niekwestionowanym liderem rynku. Przyjrzyjmy się tej kampanii sukcesu.

<

p>Nazwa marki Dekoral powstała na początku lat dziewięćdziesiątych z połączenia przedrostka DEKO (Dekoracja) i nazwy palety RAL (wówczas jedynej na rynku karty kolorów). Początkowo funkcjonowała jako nazwa lakierobejcy do drewna. W 1998 roku marka Dekoral oficjalnie obejmuje 3 farby emulsyjne i 2 emalie do drewna i metalu. W kwietniu 1998 roku pierwsze opakowania produktów Dekoral trafiają do hurtowni w całym kraju. W maju 1998 roku, w warszawskiej Izbie Przemysłowo – Handlowej, w trakcie konferencji launchingowej, dziennikarzom zostaje zaprezentowany pierwszy film reklamujący rodzinę Dekoral. 8 maja 1998 roku zostaje on pokazany w ogólnopolskiej telewizji, w ramach pierwszej kampanii reklamowej Dekoral, której hasło przewodnie brzmi: „Dekoral – Raz na długi czas”. Efektem tej kampanii jest uzyskanie znajomości marki Dekoral na poziomie 52%.

Rok później rodzina Dekoral powiększa się o 2 nowe produkty, a po drugiej kampanii promocyjnej znajomość marki sięga 82% a w 2002 Dekoral zostaje wyróżniony godłem Teraz Polska.

Kolejne lata przynoszą liczne modernizacje poszczególnych produktów marki Dekoral oraz coraz szersze kampanie promocyjne, które obejmują telewizję, prasę oraz coraz większą ilość punktów sprzedaży.

W 2002 roku Dekoral zostaje partnerem cyklicznego programu TVN „Kto Was tak urządził”. W tym samym roku powstaje pierwsze „Studio Aranżacji Koloru Dekoral”, oferujące porady w zakresie doboru kolorów. Rok później powstaje pierwsza witryna http://www.dekoral.pl/, na której dostępne są wszystkie bieżące informacje dotyczące marki i produktów. W 2004 roku opakowania kluczowych produktów otrzymują „nowe oblicze” i towarzyszą bohaterowi jednej z kampanii promocyjnej marki, której twarzą zostaje… Dżin. Dekoral prezentuje się teraz, jako wyrazista, pełna inwencji marka, z unowocześnionym i odmłodzonym wizerunkiem loga oraz produktów.

W 2007 roku marka Dekoral nawiązuje współpracę z niekwestionowanym autorytetem w dziedzinie mody – Evą Minge. Corocznie powstają specjalne kolekcje Kolorów Dekoral Fashion oraz dedykowane kolorom z kolekcji. Wspaniałe kreacje projektowane przez Ewę Minge, prezentowane są podczas prestiżowych pokazów Dekoral Fashion Show na Politechnice Warszawskiej.

Od początku swojego istnienia aż po dzień dzisiejszy, marka Dekoral corocznie poszerza portfolio produktów, dba o odpowiedni wizerunek podejmując liczne inicjatywy wyznaczania trendów kolorystycznych oraz prowadzi różnorodne działania mające na celu zapewnienie najwyższej satysfakcji Klientów. Efektem tych działań oraz licznych kampanii promocyjnych (w tym telewizyjnych) jest osiągnięcie w 2007 roku wskaźnika znajomości marki na poziomie 94%, jak również wygrana w plebiscycie Gold Standard w kategorii „Farby”, ktory wyłonił 25 marek produktów i usług, które najlepiej zaspokajają potrzeby konsumentów, a co za tym idzie – dostarczają im największej satysfakcji.

W ramach przygotowań do dziesiątych urodzin, został odnowiony i wzbogacony serwis internetowy http://www.dekoral.pl/. W punktach sprzedaży odbywa się właśnie nowoczesna loteria konsumencka, FORTUNA KOŁEM SIĘ TOCZY, w której można wygrać ponad 2000 cennych nagród, w tym samochód terenowy Toyota Rav 4.

Od 2006 r. ikoną marki Dekoral jest kameleon Leon. Dlatego w roku jubileuszowym, producent marki sprowadza do słynnego wrocławskiego ZOO kolorowe kameleony ku uciesze licznie odwiedzających to miejsce gości.

http://www.dekoral.pl/

Producent: PPG INDUSTRIES

 

PPG Industries jest globalnym dostawcą farb, lakierów przemysłowych, produktów chemicznych, wyrobów optycznych, szkła, szkła płaskiego i innych materiałów specjalnych. Siedziba firmy mieści się w Pittsburgu. Firma PPG zarządza 150 zakładami przemysłowymi w ponad 60 – ciu krajach. Wartość sprzedaży firmy PPG ukształtowała się w 2007 r. na poziomie 11, 2 miliarda dolarów.

Firma SigmaKalon, w skład której wchodzi SigmaKalon Deco Polska, właściciel marki Dekoral, którą PPG przejęła 02.01.2008 r. odnotowała na koniec 2007 r. sprzedaż na poziomie 2, 9 miliardów dolarów. Akcje PPG są notowane na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

 

  

     

Źródło Dekoral. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy


Tagi: #ciep   #Danuta Piotrowska   #Dariusz Niklewski   #Twoja Budowa